Okluzja & Estetyka 1

Dwudniowy kurs praktyczny

Prowadzący: Dr Marco Nicastro (Włochy). Kurs w j. angielskim z tłumaczem

18 godzin szkolenia

 

1. Wprowadzenie teoretyczne:

 (Na 3 tygodnie przed planowanym kursem uczestnicy otrzymują pocztą elektroniczną artykuły uzupełniające tematykę kursu) 

  • analiza estetyczna pacjenta: podstawy estetyki  
  • podstawy gnatologii 
  • analiza funkcjonalna pacjenta 
  • centralna relacja, wysokość zwarciowa w wymiarze pionowym, ruchy protruzyjne żuchwy - jak rejestrować CR, oceniać wymiar pionowy, jak zarządzać tymi parametrami? 
  • łatwe metody rejestracji zgryzu w różnych sytuacjach klinicznych 
  • czy należy deprogramować pacjenta? 
  • co lekarz powinien wiedzieć o artykulatorach? Jak tą wiedzę przenieść na praktykę?  
  • kiedy stosować szynoterapię? Jak długo ? Jakie szyny? 
  • wprowadzenie do starcia zębów.
  • bruksizm a parafunkcje 

 

2. Pokaz praktyczny  z pacjentem:

W czasie części praktycznej prowadzący przedstawia następujące zagadnienia na pacjencie pokazowym:

  • analiza estetyczna i funkcjonalna pacjenta pokazowego wg ustalonego protokołu (podanie kursantom procedur)
  • diagnostyka stawów skroniowo-żuchwowych
  • badanie palpacyjne mięśni
  • analiza modeli i funkcji w artykulatorze (co możemy się dowiedzieć na podstawie analizy w artykulatorze?)
  • wspólne oddanie szyny Michigan: jak ją dopasować? jakie kontakty na niej uzyskać? jakie prowadzenie przednie? jakie prowadzenie boczne? jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów?

 

3. Zajęcia praktyczne:

zajęcia praktyczne w podgrupach, każdy z uczestników przywozi  własne modele górnej i dolnej szczęki, w podgrupach uczestnicy kursu rejestrują sobie nawzajem łuk twarzowy, a następnie rejestrują zwarcie. Każdy z uczestników powinien uzyskać odpowiedzi na następujące pytania:

  1. jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów w rejestracji łukiem twarzowym?
  2. do czego jest potrzebna rejestracja łukiem?
  3. jak zarejestrować zwarcie?
  4. kiedy potrzebujemy rejestrację zwarcia w protruzji i ruchach laterotruzyjnych? jak to wykonać?
  5. Najciekawsze do analizy modele uczestników kursu zostaną zaartykulowane celem analizy funkcjonalnej. 

 

Każdy z uczestników dowie się :

  • jak sprawdzić prawidłowe zamontowanie modeli w artykulatorze,
  • jak analizować funkcję pacjenta w artykulatorze.
  • czego możemy się dowiedzieć z takiej analizy?  
  • jak możemy wykryć przedwczesne kontakty i jak przećwiczyć ich eliminację w artykulatorze? 
  • jak używać kalek okluzyjnych i jakie kalki stosować w danych sytuacjach klinicznych